impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Å reise tilbake

Posted by impelimp den oktober 11, 2007

Jeg lovte meg selv at jeg skulle reise tilbake en gang.

Jeg skulle takle det, for jeg har mye igjen – og tror at det er veien å gå.

Jeg så for meg hvordan jeg skulle gå seirende ut av en diskusjon. Kanskje en liten kamp? Jeg skulle iallefall fortelle hvor landet lå, og hva jeg mente om saken.

Det var ikke så mange tanker knyttet til det, da jeg forlot. Det var dager før alt skulle skje, og jeg visste at det var mange der. Mange som jeg likte, og som ville meg godt. Det gikk timer uten at jeg tenkte noe. Dager. Det var så rart. Selv om jeg var nærme, og kunne ha bristet i det kommende sekundet.

Vi kjørte innover. Tok den velkjente gamle turen og det nærmet seg. To dager hadde jeg likevel til rådighet, før jeg visste at det var tiden. Dagene ble brukt til fulle, og jeg rakk heller ikke nå å gruble. Plutselig var jeg tilbake igjen. Tilbake uten  bekymringer og minimalt med vond klump i brystet.

Det ble lørdagskveld. Vi hadde bestemt oss for å ta bussen. Vel fremme og jeg visste at vi var i samme by. Det anfektet meg merkelig nok ikke særlig nå heller. Selv om jeg nok kjente at jeg var ørlite nærmere. Spenningen lå der bak, men jeg lot meg ikke ødelegge.

Det ble søndag. Søndag og fint og tidlig. Jeg hilste. Så dit jeg selv ville og merket at blikket mitt var fast. Tankene mine var inni meg, og jeg kjente ikke noe behov for å opponere. Det var ingen lyst i meg til å kjempe mer. Det var greit. Greit i den forstand at det var over,  og jeg vet at det aldri kommer tilbake. Kan hende vi treffes igjen og vi tenker vel begge, men jeg klarte å gjennomføre.

Med hele meg.

Hurra!

3 kommentar to “Å reise tilbake”

  1. lindamac said

    Hurra, impelimp!

  2. turkis said

    Og du har fremdeles mange muligheter som venter på deg! :lykke:

    Gratulerer, impelimp!

  3. impen said

    Hurra og takk, dere! Ja, det er masse der fremme. Veldig fint.

Legg igjen en kommentar

 
