impelimps sted

en imp krysser sitt nett

I lys av intelligensdebatten

Posted by impelimp den mars 1, 2007

Som er oppe i media i disse dager synes jeg følgende er sympatisk:

I define intelligence as your skill in achieving whatever it is you want to attain in your life within your soicocultural context… by capitalizing on your strengths and compensating for, or correcting, your weakness (Sternberg,  2004).

17 kommentar to “I lys av intelligensdebatten”

  1. Avil said

    Det var då veldig diplomatisk.

  2. frydefull said

    Huh?

  3. impen said

    Det er diplomatisk – og sympatisk.

    Fryd: Han mener at i ethvert samfunn vil intelligens kjennetegnes ved at man utnytter sine sterke sider, og får til det man ønsker. Samtidig er man istand til å finne løsninger for hvordan man kan kompensere for sine svakheter.

  4. frydefull said

    Egentlig skjønte jeg det egentlig. Jeg har tilogmed skrevet en post i bloggen min i dag som sier det samme med veldig mange flere ord. Egentlig burde jeg linket til din blogg og de kloke ordene også.

  5. Avil said

    Me må vere veldig intelligente, sidan me blåggar så mykje om intelligens.

  6. impen said

    Ja, vi vet hvordan vi skal tilpasse oss i den sosiointernettkulturelle verden.

  7. radiohode said

    Jeg synes denne definisjonen har mye for seg. Hardcore mensafolk vil kanskje synes det er litt wishy washy, men det sier strengt tatt mer om dem enn om definisjonen.

    Legger deg til i lenkelista mi, Impen. OK?

  8. impen said

    Hardcore mensafolk kan være så hardcore de vil for meg.

    Det er greit at du legger meg til. Siden du er så edel gjør jeg det samme med deg.

  9. Avil said

    No er ikkje akkurat Mensa kjend for å ha så god greie på IQ, då. Dei er rasande gode på sånne rebusgreier, men IQ vert jo definert litt annleis av fagfolk.

  10. impen said

    IQ er en fin buss.

  11. radiohode said

    Nei, IQ er ingen buss. Det er noe inne i kua. I Q = i ku = inne i kua. OK?

    *herregud så teit jeg er*

  12. Avil said

    Q-melk.

  13. impen said

    Putter du en I foran kommer du til å tjene gode penger. Sann mine ord.

  14. Avil said

    Då er det mogeleg at Jæren meieri vil saksøkje meg.

  15. impen said

    Den som intet våger, intet vinner.

  16. Avil said

    Den som ikkje mjølker får ikkje skumme fløyten.

  17. impen said

    Jeg er knallgod på melking.

Legg igjen en kommentar

 
