impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Gi meg noen år til

Posted by impelimp den februar 22, 2007

Jeg tenker mye for tiden. På livet og dager og tiden og det som følger med. Det er i og for seg ikke noe revolusjonerende, men jeg merker at det får meg til å plukke opp det som skjer rundt meg på en annen måte. Jeg vil ikke at dagene bare skal gå og gå, uten at jeg er fullstendig til stede i det som skjer. Slik har det periodevis vært tidligere.

Takk, Porcelli (1997) for dagens bidrag til å utvide horisonten min: 

«There`s an egoistic perspective… At a certain point in life, the difference between helping others and helping oneself disappears. You see it as a parent, that there`s no difference in giving love to a child and receiving it. That perspective can be broadened to reach outside the family, to receive love from the universe somehow.»

Det er lov å tenke på seg selv også. Jeg vil reise mer, jeg vil hjelpe, det er en verden der ute. Gi meg noen år til, så drar jeg igjen.  

So long, lille Himbabarn. *savne*

himba.JPG

7 kommentar to “Gi meg noen år til”

  1. muppyen said

    Jeg har også muligheten til å ta praksistid i Afrika. Jeg vurderer og tenker. Helst ville jeg hatt med Vetla og mannen, men da blir det mye praktisk som skal ordnes. Det blir nok Danmark på meg.

  2. impen said

    Utveksling er utrolig fint.

  3. frydefull said

    Så skummelt spennende.

  4. impen said

    Ja, det er det. Samtidig blir jeg glad når jeg tenker på de små tingene jeg kan få gjort i en verden hvor håpet og livet er så satt på prøve at det omtrent er umulig å forestille seg det.

  5. impen said

    Men det blir altså ikke nå. Nå har jeg nok å drive med her hjemme.

  6. muppyen said

    Mannen min er begynt å ymtre frempå om jobb i Brasil. Jeg leker med tanken.

  7. impen said

    Brasil høres forlokkende ut. Med den utdannelsen du tar kan du jo jobbe hvor som helst også. Go for it!

Legg igjen en kommentar

 
