impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Lille Rødvin

Posted by impelimp den februar 17, 2007

Natt er fint. Natt er toppen. Natt er fælt når det stormer i kroppen. Det stormet ikke i natt, det var tvertimot supert da lille Rødvin kom i hus.

Ungene har lenge ønsket seg noe firbent og smått. Jeg er i overkant ambivalent og har hittil sagt nei. Siden jeg likevel er ganske grei stopper vi alltid innom papegøyen for å si hei og vi tar oss også god tid for å hilse på dverghamstre, marsvin, jenterotter og hva det nå måtte være. Fra dyrebutikken og inn i hus er et stort steg for meg og jeg har mine tvil om jeg noensinne kommer til å la meg overtale. Uansett. Fredagskvelden er på hell. Jeg har hatt et lite besøk, drukket det obligatoriske glasset med rødvin, det suser bare ørlite og jeg har fått med meg det som skjer på nett og fredagsfjernsynet. Det er på tide med søvn og jeg sover. Jeg sover og puster og våkner av at jeg sukker tilfreds og slipper en liten latter. Lille Rødvin med rød hale og varm kropp har nemlig bodd hos meg i natt. 

Lille Rødvin er dyret som ikke gnager på ledninger. Han trenger verken  spesialfor eller sagspon og spiser alltid sammen med oss ved middagsbordet. Lille Rødvin er han som kryper oppi sofaen med meg mens han vifter med den lange, rødlige halen. Øynene hans er store og blå og han har en vennlig utstråling fra rødvinskroppen. Ingen kan påstå at lille Rødvin er i nærheten av noe som kan kalles et vanlig lite marsvin og han har noen ytterst beundringsverdige egenskaper. Når kvelden nærmer seg er lille Rødvin nemlig av  sorten som kan hjelpe barn med lekser. Lille Rødvin kan vaske opp og han kan sogar skrive mine oppgaver. Lille Rødvin vokser og krymper som han vil. Han får derfor plass i buret og i mine ensomme stunder blir han stor og sover med meg mens han slynger halen sin rundt kroppen min og passer på. 

På ordinære onsdager smyger han rundt i leiligheten og dufter av romtemperert og perfekt smakende rødvin. Jeg vet ikke om det er sikkert at han kan, men jeg tror at det kan være en sjanse for at han vil hjelpe meg med  massasje når skuldrene verker og ryggen ikke er grei. Det som er helt sikkert er at han kan gå på ski, og i løpet av noen få timer han har forvandlet mine to utålmodige skijenter til noe som kan ligne på Bjørn Dæhlie. O lykke.

Jeg tråler med glede alle dyrebutikker i byen og drikker rødvin hver kveld om du kommer og blir hos meg, du herligste Lille Rødvin.

12 kommentar to “Lille Rødvin”

  1. muppyen said

    Jeg liker også Lille Rødvin. Problemet er at Lille Rødvin ikke liker meg. Hvorfor skal jeg ellers straffes dagen derpå? Sånn går det når man tro at man er gode venner, og så blir man bare slått hardt i hodet på slutten av kvelden.

  2. turkis said

    Lille Rødvin er fin. Store Rødvin er ikke.

  3. turkis said

    impen er fin. impen skriver fine poster.

  4. lindamac said

    impen er veldig fin. Med eller uten lille rødvin.

  5. impen said

    *bluss*

    Det er jo dere som er fine.

  6. Avil said

    Eg er tom for raudvin. Ik.

  7. lindamac said

    Jeg er tom for rødbrus. Dobbeltik.

  8. Avil said

    Og eg har ete den siste sjokoladen.
    *snufs*

  9. turkis said

    Jeg burde vært tom for røyk slik at jeg ikke røykte dem. :skrape:

  10. impen said

    Jeg har kakao med krem.

  11. frydefull said

    Jeg hadde ikke lyst på lille Rødvin i kveld. Er jeg blitt frigid? :angst:

  12. impen said

    Det vil jeg tro. I dag er det onsdag og lille Rødvin smyger om bena mine..

Legg igjen en kommentar

 
