impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Spansk dialog

Posted by impelimp den februar 4, 2007

Min eldste datter går på spanskkurs. Hun er syv og det renner ut spanske gloser. Kunnskapen deler hun hjertelig med sin fireårige lillesøster.

Dagens spanske dialog:

Eldste: Nå skal jeg lære deg litt spansk. Ja, heter si.

Yngste: Si.

Eldste: Nå har du lært det.

Yngste: Si.

Eldste: Hva heter ja?

Yngste: Si.

Eldste: Hola betyr hei.

Yngste: Hola!

Eldste: Du er så flink. Jeg klarer å lære henne, mamma. (Veldig stolt storesøster.)

Yngste: Si, Hola!

Eldste: Nå skal jeg synge en sang. (Synger Happy birthday to you på spansk.) Hvilken sang er det?

Yngste: Det er Happy Birthday to you. (Synger hele sangen på engelsk.)

Eldste: Dette er helt fantastisk. Hun skjønner alt som er spansk, og nå klarer hun å oversette det til engelsk også.

Jeg ber om at entusiasmen holder seg.

8 kommentar to “Spansk dialog”

  1. turkis said

    Dæven! Du fostrer to genier.

  2. muppyen said

    Impen, du bør få de på privatskole for genier med en gang!

  3. impen said

    Jeg liker så godt å ha de her hos meg. *holder igjen tiden*

  4. turkis said

    Privatskole for genier, Muppy? Hva er galt med den offentlige skolen? HÆ?

  5. paraply said

    Fnis.

  6. Sexy Sadie said

    Så flinke små imper!

  7. muppyen said

    Turkis: Enhetsskole! Offentlig skole, liksom.

  8. impen said

    Hjemmeskole er iallefall ut.

Legg igjen en kommentar

 
