impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Spydkast

Posted by impelimp den januar 24, 2007

Det skal sies at det er lenge siden jeg har tenkt mye på spydkasting. Annet enn ved den obligatoriske siklingen på Andreas Thorkildsen. Da jeg var liten jente var det annerledes, for da ønsket jeg av alle ting å bli spydkaster. Jeg trente aldri med spydet og kunne neppe kaste lengre enn halvveis til naboen hvis jeg skulle slumpe borti å forsøke. Gjentatte ganger så jeg likevel for meg hvordan jeg skulle ta imot bruset fra friidrettsbanen når jeg fikk inn vinnerkastet. Jeg skulle takke og vinke. Når laurbærkransen ble hengt rundt halsen på meg skulle jeg bøye meg akkurat langt nok frem slik at tv-kameraene fikk meg i riktig vinkel før en av de søte premieutdelingsdamene kysset meg på kinnet. Skulle det vise seg at en kjekk mann sto med kransen ville jeg rødme kokett mens jeg blygt gransket ansiktet hans på nært hold. Vel, sukk. Noen drømmer forblir drømmer og beklageligvis ble det ingen stjernestatus på meg. Det er muligens trist, men i dag tenkte jeg heldigvis da jeg leste dette. Sport er virkelig farlig. Au.

9 kommentar to “Spydkast”

  1. turkis said

    En laubærkrans hadde vært grei å ha hver gang man trenger et laubærblad til middagen.

  2. impelimp said

    Du kan kanskje plante en hekk? http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/184.html

  3. Avil said

    Mannen min skaut nesten seg sjølv med pil og boge ein gong. Vinden tok spydet og det kunne gått heilt gale.

  4. impen said

    *angst*

  5. Avil said

    Han var ikkje vaksen. Han blei nesten ikkje vaksen heller då, men det gjekk bra. han har laga bomber i løa og limt saman modellfly med hjerneoppløysande stoff og slikt også. Dersom det er arveleg må eg nok ansetje nokon til å sjå etter sonen vår når han nærmar seg 8.

  6. impen said

    Det er nok lurt. Broren til en venninne av meg sprengte seg blind på det ene øyet da han drev med denslags.

  7. Avil said

    *bestiller nanny*

  8. Mathilde said

    Drømmer er fint å ha.

  9. impen said

    Ja, og man lever heldigvis – uheldigvis (stryk det som ikke passer) ikke ut alle.

Legg igjen en kommentar

 
