impelimps sted

en imp krysser sitt nett

Røykekutt

Posted by impelimp den januar 20, 2007

Ti gode grunner til at jeg ikke skal ta en røyk når jeg er ferdig med denne postingen:

  1. Mormor viste meg en gang et røntgenbilde av de svarte lungene sine.
  2. Barna vil smile bredere enn noensinne.
  3. Jeg har allerede holdt opp en uke.
  4. Jeg merker at jeg puster lettere når jeg er ute og går.
  5. Jeg kan kjøpe mer klær når jeg skal vårshoppe i London.
  6. Jeg slipper å pine ned forferdelige pastiller som røykevenner spanderer    når vi er ferdig med røykepausen.
  7. Jeg kan vise verden at jeg har viljestyrke.
  8. Jeg får finest hår, hud, tenner, fingre, ånde og kondisjon.
  9. Jeg får mindre bukfett.
  10. Jeg har ironisk nok funnet ut at jeg kan telle til ti.
21 kommentar to “Røykekutt”

  1. turkis said

    Har røykingen noe å si for bukfettet? Opplys meg!

  2. Avil said

    Røykere får bukfett. Folk som går med bar mage får bukfett.
    No skal eg vere ikkjerøykar og ha lange ull-undertrøyer på meg til eg har flat mage igjen.

  3. impen said

    Avil har rett. Dr. Birketvedt har uttalt seg om saken i Magasinet:
    http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/15/488916.html

    Bukfett er igrunnen et finstygt ord.

  4. paraply said

    Du greier dette vettu.
    Du er et stebeist. Og stabeister greier det meste.

  5. Avil said

    Stebais.

  6. turkis said

    Stebajs?

  7. impen said

    Stebarnbajs? Jeg håper jeg slipper det.

  8. Avil said

    Eg har ein treåring som er så sta at han driv med bleiebajs trass betre vitande.

  9. impen said

    Jeg lurer på hvem han slektes på?

  10. turkis said

    Er det her jeg skal si at niesen min sluttet når hun var 1,5 år?

  11. impen said

    Det er det. Hvis du sier da.

    Nå er det min ellevte dag uten røyk. Jubalong.

  12. Avil said

    Jubalong to you too!

    Dattera mi var jo slett ikkje så treig og vanskeleg som prinsen.

  13. Allikin said

    Nå trodde jeg at niesen til turkis sluttet å røyke da hun var ett og et halvt år.

  14. Avil said

    Ja? Var det ikkje slik? *forvirra*

  15. impelimp said

    Det morsomme med en blogg er at dere driver og snakker her hos meg når jeg ikke er her, og så kan jeg lese etterpå. *dei små ting*

  16. impen said

    2 uker i dag. Hurrra!

  17. Avil said

    *klappar i små hender*

  18. impen said

    Og så rundet jeg 3 uker! *tøff*

  19. Avil said

    Slutta og røyke, begynt å blågge, og no har du Andreas-templaten og. Me er dei kulaste.

  20. impen said

    Jepp. Kul – kulare – kulast. Tre kolonner ble fint, tycker jag.

  21. impen said

    På fireukersdagen sprakk jeg og tok meg to blåser på fest. Det var i går, og nå skal jeg klare fire uker til. Får jeg det til skal jeg forsøke å bli festrøyker.

Legg igjen en kommentar

 
